TEATERFABRIKKEN

Tirsdag kl. 17.30-21:00

På TeaterFabrikken arbejder vi både legende og teknisk med en bred vifte indenfor scenekunst.

Undervisningen er fast én aften om ugen og lægges som små temaforløb, hvor vi udforsker forskellige måder at ’være på’! Vi har tidligere haft forløb med sang, dubbing, tekstarbejde (monolog og dialog), improvisation og sketches. Hvad denne sæson skal indeholde, er du også selv med til at påvirke, som deltager på holdet – vi ønsker nemlig at tilrettelægge den helt rigtige undervisning til de elever der går på holdet.

Undervejs vil vi på holdet opføre to kortere forestillinger foran et publikum, på Tapperiet – Forestillinger som vi selv skriver!

Du vil utvivlsomt komme til at lære en masse om dig selv og om at samarbejde med andre på et hold, hvor alle brikker er vigtige for helheden, og du vil helt sikkert få en masse venner i processen.

Det er ikke et krav, at du tidligere har arbejdet med teater – alle kan være med – både dig der vil være skuespiller og dig der bare gerne vil lege med på de skrå brædder!

FASTE UNDERVISERE

Rasmus Cundell og Simon Stenbæk Christensen

Rasmus har i sine 12 år som teaterunderviser skrevet og produceret en lang række teaterforestillinger – alle skræddersyet til de medvirkende elever og med tekster fra eleverne selv. I Køge Ungdomsskole har han, sammen med sin medunderviser Simon indtil videre produceret 19 af slagsen! Rasmus er desuden sanger, og har både kørt landet tyndt med bands og lagt stemme til sange i TV-serier og tegnefilm.

Tidligere har Rasmus arbejdet som teatertekniker, lege-instruktør og lavet brugerinddragelses-workshops i et arkitektfirma.

Simon er musiker og har spillet og udgivet musik siden teenageårene, på både guitar og vokal. Simon har spillet et utal af shows, blandt andet på Roskilde Festival og han spiller fast i Troldspejlets husband på TV og til liveshows. Simon har undervist i Køge Ungdomsskole siden 2019 og har, udover at udvikle forestillingskoncepter med Rasmus, skrevet musikken og produceret lyden til forestillingerne.

Simon har udover musikken også en baggrund som ergoterapeut.

Undervisningen begynder hver tirsdag med Fællesspisning i Tapperiets café fra kl. 17.30-18.00.

Det er gratis at spise med.

TEATERFABRIKKEN
Tirsdag kl. 17.30-21:00
#1.476
Undervisningssted