Gå til sideindhold

Onsdage fra kl. 14.30-16.30, opstart uge 38
Tilmeld dig eller via

🎨🍃🖊️

I kunsten finder vi lige præcis det, der interesserer og inspirerer os allermest og arbejder med at give det et udtryk og en fortælling gennem blandt andet fotografi på flere (og nye) måder, forskellig slags grafisk tryk, procestegning og et abstrakt formsprog.

Vi bliver også meget klogere på farver og deres magi.

Fra september-december 2024 udbyder 'KØS Museum for kunst i det offentlige rum' i samarbejde med Ungdomsskolen en ny Billedskole for børn.

Underviser er KØS’ undervisningsansvarlige Sofie Andreassen, der i seks år har udviklet undervisning til børn i alle aldre med udgangspunkt i kunsten og den nyeste forskning inden for kunstpædagogik.

På Billedskolen hentes inspiration i museets aktuelle udstillinger, og undervisningen vil være en vekslen mellem sanselige værkundersøgelser og -samtaler efterfulgt af fokuseret værkstedsarbejde med materialer, processer, udtryk og temaer hentet fra kunstnernes værktøjskasse.

📸🔊✍🏼

Alle kunstnere er store og/eller nye stjerner på den internationale samtidskunstscene og arbejder eksperimenterende fx ved at blande forskellige medier som fotografi, installation, lyd, video, grafik, tegning og maleri.

Undervisningen er ofte udviklet i tæt samarbejde med kunstnere, som også vil være gæstelærere undervejs i forløbet.

BILLEDSKOLE KØS // 4.-6. klasse
Onsdage fra kl. 14.30-16.30, opstart uge 38
#1.625
Ons. 14:30-16:30