BILLEDSKOLE KØS // 0-3. klasse

Sammen skal vi på opdagelse i kunstens verden med alle sanser, vores kroppe og fantasi. I værkstedet skal vi blandt andet arbejde med forskellig slags grafisk tryk, fotografi på flere (og nye) måder, lege og trylle med farver.

Fra september-december 2024 udbyder KØS Museum for kunst i det offentlige rum i samarbejde med Ungdomsskolen en ny Billedskole for børn.

Underviser er KØS’ undervisningsansvarlige Sofie Andreassen, der i seks år har udviklet undervisning til børn i alle aldre med udgangspunkt i kunsten og den nyeste forskning inden for kunstpædagogik.

På Billedskolen hentes inspiration i museets aktuelle udstillinger, og undervisningen vil være en vekslen mellem sanselige værkundersøgelser og -samtaler efterfulgt af fokuseret værkstedsarbejde med materialer, processer, udtryk og temaer hentet fra kunstnernes værktøjskasse. Alle kunstnere er store og/eller nye stjerner på den internationale samtidskunstscene og arbejder eksperimenterende fx ved at blande forskellige medier som fotografi, installation, lyd, video, grafik, tegning og maleri.

Undervisningen er ofte udviklet i tæt samarbejde med kunstnere, som også vil være gæstelærere undervejs i forløbet.

BILLEDSKOLE KØS // 0-3. klasse
Tirsdage fra kl. 14.30-16.30, opstart uge 38
#1.624
Tir. 14:30-16:30